Повернутися до звичайного режиму

ОПИС СИСТЕМИ РОБОТИ ОРГАНУ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ БУЧАНСЬКОГО НВК "СЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ - ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ" №2

Становлення учнівського самоврядування у школі почалося з роботи ініціативної групи старшокласників, що запропонувала провести анкетування серед учнів школи з метою виявлення бажаючих включитись у творчу роботу. З бажаючих, шляхом демократичних виборів, була сформована велика шкільна рада. Керуючись законодавчою базою нормативних документів, на першому засіданні обрали голову та сформували робочу групу з розробки моделі майбутнього самоврядування, до якої, крім учнів, увійшли також педагог-організатор школи, класні керівники.

Перелік законодавчих актів

У своїй діяльності шкільне учнівське самоврядування керується такою нормативно-правовою базою:

1. Державний стандарт загальної середньої освіти.

2. Загальна декларація прав людини і громадянина.

3. Закон України "Про загальну середню освіту" від 13 червня 1999 року.

4. Закон України "Про мови"

5. Закон України "Про освіту".

6. Конвенція прав дитини.

7. Конституція України.

8. Положення про загальноосвітній навчальний заклад.

10. Про внесення змін до: частини першої статті 12 Закону України "Про освіту", 178-14,14/10/1998, Закону « Про загальну середню освіту», 651-14, 13/05/1999.

11. Про затвердження комплексного плану заходів щодо розвитку загальної середньої освіти в 1999 - 2012 роках, 348-99-п, 11/03/1999 .

12. Про затвердження Положення про класного керівника середнього закладу освіти, 0337-97,26/08/1997.

13. Про заходи щодо поліпшення функціонування та розвитку загальної середньої освіти, 580/98,02/06/1998.

Внутрішня «Законодавча» база

1. Статут шкільної учнівської організації «Рід».

2. Конституція шкільної учнівської організації «Рід».

3. Закон «Про раду справедливих».

4. Закон «Про вибори президента».

Спрямування

При побудові моделі дитячого самоврядування була сформульована мета: « Формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадською позицією, готовою до конкурентного вибору свого місця в житті; виховання громадянина – патріота своєї Батьківщини, готового до подальшої освіти і трудової діяльності, з вільними політичними і світоглядними переконаннями; формування творчої особистості учня, свідомого ставлення до обов’язків; виховання поваги до національних цінностей нашого народу; вироблення навичок здорового способу життя; утвердження високих моральних цінностей, збереження повноцінного фізичного розвитку дітей, попередження злочинності.»

Завдання шкільної учнівської організації «Рід»:

· залучення учнів до активної участі в житті школи;

· розкриття, самовдосконалення та самореалізація особистості, її моральний та духовний ріст;

· захист прав та інтересів членів своєї організації;

· організація просвітницької роботи серед своїх однолітків;

· організація життя та діяльності свого колективу;

· підготовка до майбутнього життя, орієнтовний вибір професії.

Принципи діяльності шкільної учнівської організації «Рід»

• добровільності;

• творчої активності;

• самодіяльності;

• ігри та романтики;

• виборності органів самоврядування;

• змінюваності;

• педагогічного керівництва.

Організаційний блок шкільної учнівської організації «Рід»

Шкільне учнівське самоврядування має кілька рівнів:

І рівень — індивідуальний.

Кожний учень школи має право обирати й бути обраним в органи учнівського самоврядування з урахуванням особистого бажання й рекомендації класного колективу, а також виявляти ініціативу при проведенні будь-якої справи, як шкільної, так і класної.

ІІ рівень — рівень первинного колективу.

Усі учні є членами класного колективу, тому основні питання, пов’язані з життєдіяльністю, вирішуються в первинному колективі. Усі члени класного колективу відповідно до своїх інтересів вибирають собі напрям діяльності, якою збираються займатись. Кожен класний колектив обирає лідера класу та його заступника шляхом голосування. Із активу класу складається рада родини, яка діє протягом навчального року. На цьому рівні учнівське самоврядування взаємодіє безпосередньо з класним керівником, який представляє інтереси педагогічного колективу та класного батьківського комітету. Для рішення найбільш важливих питань збираються збори учнів, батьків і вчителів-предметників, які працюють у даному класі.

ІІІ рівень — вищий рівень

Вищим органом учнівського самоврядування є загальношкільна конференція. Виконавчим органом – парламент (представники від 5-11класів обираються до 10 вересня), який складається з п’яти міністерств: освіти, спорту, відпочинку та дозвілля, інформації, суспільно-корисних справ. Головою учнівської організації є президент школи, який обирається в травні місяці на загальношкільних виборах таємним голосуванням терміном на 2 роки. Кожне міністерство має свої обов’язки.

Міністерство освіти – контроль за навчанням, складання рейтингу навчальних досягнень учнів за кожен семестр, пропаганда навчання, перевірка стану підручників та зошитів учнів, наявність шкільної форми.

Міністерство спорту – організація та проведення спортивних заходів, проведення ранкової гімнастики та дня здоров’я, перевірка наявності спортивної форми.

Міністерство відпочинку та дозвілля – організація змістовного дозвілля учнів з урахуванням їх інтересів на основі ініціативи, відповідальність за роботу радіоапаратури.

Міністерство інформації – інформування батьків, вчителів, учнів про події, які відбуваються в школі, підготовка та випуск стіннівок , плакатів, малюнків до свят,

Міністерство суспільно-корисних справ – здійснення контролю за пришкільною територією, пропаганда бережливого ставлення до шкільного майна, збір вторинної сировини, організація операції „Тепло” (підготовка класів до зимового періоду).

Засідання парламенту проходять 1 раз на місяць, загальношкільні учнівські збори проводяться 1 раз на семестр. Загальношкільна конференція відбувається 1 раз на рік (у травні).

Зміст діяльності шкільної учнівської організації «Рід»:

· пошук учнів з лідерськими якостями, визначення рівня та перспектив їх розвитку ;

· робота над розробкою концепцій самоврядування;

· проведення соціологічного опитування щодо пріоритетних напрямів роботи учнівського самоврядування;

· робота над нагромадженням організаційного досвіду і розширенню ролі учнівського самоврядування .

Діяльність шкільного учнівського самоврядування

Учнівське самоврядування задовольняє основні вимоги до виховного процесу, розвитку творчих здібностейучня. У школі введено рейтингову систему. Щотижня парламент підводить підсумки за такими критеріями:

· запізнення на уроки;

· поведінка на уроках та на перервах;

· чергування у класі;

· наявність спортивної форми;

· наявність шкільної форми;

· збір вторинної сировини;

· участь класу у загальношкільних та міських заходах.

За результатами рейтингу за тиждень найкращий клас отримує перехідний вимпел.

Шкільний парламент є ініціатором і організатором загальношкільних масових заходів.

У 1998 році було підписано угоду про співпрацю з спеціалізованою загальноосвітньою школою з поглибленим вивченням української мови ім. О.Гончара № 76 м. Києва. Спільно з ними проводяться свята, спортивні змагання, Дні здоров’я. У 2008 році було продовжено угоду про співпрацю на наступні п’ять років.

Проектна діяльність шкільної учнівської організації «Рід»

Шкільним парламентом було розроблено та реалізовано два проекти:

· «Танцюють всі» (конкурс проходив у три етапи. Кожен клас представив свої танцювальні пари, загалом було 18 пар. Перший етап - «Бал хризантем» - танцювальні пари з кожного класу виконували вальс. Другий етап – «Сніг та полум’я» - танцювальні пари виконували пасадобль. Третій етап – «Буяння весни» - танцювальні пари виконували румбу, квік-степ та танго.)

· «Пісні у стилі диско» (конкурс було проведено у три етапи та заключний гала-концерт. На якому відбулося нагородження переможців. На першому етапі кожен клас представляв пісні 60 – 70 років, на другому – 80 – 90 років, на третьому – сучасні пісні. На гала-концерті учасники виконали найкращі номери з трьох етапів.)

· «Свято пісні» ( конкурс проходить у три етапи. На першому етапі кожен клас виконував пісні української естради, на другому – російської естради, на третьому – зарубіжної естради.)

· «Шкільний майдан’с» (кожен клас готував танцювальний виступ. Головна умова – участь усього класного колективу. Участь брали учні 1-11 класів).

· «ШОУМАСГОУОН» (конкурс відбувався у три етапи. Кожен клас методом жеребкування обирав естрадного виконавця, якого будуть пародіювати. Завдання полягало у тому, щоб якомога точніше відтворити манеру виконання, міміку, жести, сценічний образ співака).

· «МЕЛЬПОМЕНА ЗАПРОШУЄ» (кожен клас готував театральний виступ).

· «ЗАОЧНА ПОДОРОЖ УКРАЇНОЮ» (методом жеребкування клас обирав дві області й презентував їх: місце розташування, побут, традиції, кухню тощо).

Кiлькiсть переглядiв: 231